معرفی محصول

معرفی تونر مناسب پوست خشک بیتروی

مقدمه:

پوست انسان همواره نیاز به مراقبت دارد زیرا بر اثر عوامل مختلفی نظیر افزایش سن، شرایط محیطی و آلودگی، تغییرات هورمونی و عوامل ژنتیکی ممکن است پوست دچار مشکلاتی مانند چربی بیش از حد، منافذ باز پوستی، خشکی پوست، چین و چروک، لک و جوش شود که با استفاده از محصولات مراقبتی می توان این مشکلات را کاهش داد با تشخیص درست نوع پوست  و استفاده از محصولات مراقبتی پوستی  میتوان به جوانسازی، تغذیه رسانی، آبرسانی، ترمیم و بازسازی، شادابی و نرمی پوست کمک کرد .

تونر چیست؟

یکی از محصولات مراقبتی پوستی تونرها هستند. تونر محصولی است که پس از شستشوی پوست برای حفظ رطوبت، نرمی، تنظیم PH و شادابی پوست استفاده می شود. تونرها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ترمیم کننده ها، مواد مغذی و تنظیم کننده چربی پوست می باشند. همچنین تونر به جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی نظیر کرم ها و سرم های پوستی(کرم ضد چروک، سرم ویتامین C، کرم آبرسان و ...) کمک می کند و قدرت نفوذ پذیری آن ها را افزایش می دهد. با انتخاب درست تونر مناسب هر نوع پوست به مرور شاهد نتایج خوبی روی پوست خواهید شد.

فواید استفاده از تونر صورت در برنامه مراقبت از پوست

تمیز شدن منافذ پوست

ذرات گرد و غبار، آلاینده‌های موجود در هوا  ، کرم پودر، پنکک و دیگر لوازم آرایشی در میان منافذ پوست صورت نفوذ می‌کنند و حتی با شستشوی صورت هم از بین نمی‌روند. تونر به این منافذ وارد شده و آلودگی‌ها را خارج میکند و به تنفس بیشتر پوست کمک میکند.

شفاف شدن پوست صورت

تونر صورت به علت اینکه ذرات ریز آلوده کننده را از درون منافذ پاک می‌کند، باعث شفاف شدن پوست می‌شود. زمانی که از تونر بر روی پوست صورت استفاده میشود، چربی‌های ترشح شده از منافذ باز پوست هم از بین می‌رود و منافذ جمع‌تر می‌شوند.

تنظیم PH پوست

شوینده‌های صورت که ممکن است صابون و یا فوم باشند، میزان اسیدیته پوست را تغییر می‌دهند و این تونر صورت است که به متعادل کردن آن کمک می‌کند. در واقع بسیاری از شوینده‌های صورت و پاک‌کننده‌ها، دارای خاصیت قلیایی هستند و با استفاده مکرر پوست را از حالت اسیدی طبیعی‌اش، خارج می‌کنند. همین نکته باعث می‌شود برای تنظیم مجدد اسیدیته، چربی بیشتری از درون منافذ پوست ترشح شود و آنچه بر روی صورت نمایان می‌شود، پوستی چرب خواهد بود. ولی تونر به دلیل داشتن PHمناسب پوست ، این مشکل را برطرف کرده و اسیدیته را تنظیم می‌کند.

آبرسانی به پوست صورت

تونرها آبرسان پوست هستند و موجب به دام افتادن رطوبت می‌شوند و در نهایت به عنوان یک لایه محافظ در برابر ذرات آلوده‌کننده و گرد و غبار هوا از پوست محافظت می‌کنند.

تونر مناسب پوست خشک بیتروی:

تونر مناسب پوست خشک بیتروی انتخاب مناسبی جهت پاکسازی عمقی پوست صورت می باشد که علاوه بر متعادل سازی PH پوست با دارا بودن ترکیبات آبرسان نظیر سدیم هیالورونات و عصاره آلوئه ورا، مانع از ایجاد خشکی پوست می گردد . همچنین وجود ترکیباتی نظیرعصاره کالاندولا و آلانتوئین در رفع التهابات و حساسیت های پوستی موثر است .

ترکیبات موثر تونر مناسب پوست خشک بیتروی:

سدیم هیالورونات:

هیالورونات سدیم یک نمک محلول در آب است که از اسید هیالورونیک گرفته شده است ، که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. مانند هیالورونیک اسید ، هیالورونات سدیم فوق العاده آبرسانی کننده است،و این فرم می تواند به عمق پوست نفوذ کرده و در فرمول آرایشی پایدارتر باشد (یعنی ماندگاری بیشتری خواهد داشت) . این ماده به عنوان مرطوب کننده با جذب رطوبت از محیط و لایه های زیرین پوست به اپیدرم عمل می کند. همچنین  بعنوان مخزن آب در پوست عمل می کند و به تنظیم سطح رطوبت کمک می کند.

فواید هیالورونات سدیم برای پوست

وقتی محلول حاوی  سدیم هیالورونات بر روی پوست استفاده شود  یک لایه آب پوشیده ویسکو الاستیک اطراف پوست تشکیل می شود ، این لایه ها درست به همان شکلی که هیالورونیک اسید موجود در ماتریکس درون سلولی درم (میان پوست) موجب تثبیت آب در آن ناحیه می شود آب را در خود نگه می دارند این لایه ها سرعت تبخیر آب از سطح پوست را کاهش می دهند ضمن اینکه مانع از انجام تبادلات گازی نیز نمی شوند، حضور این لایه ها در سطح پوست موجب بهبود احساس  پوستی می شوند به عبارت دیگر موجب می شوند که پوست نرم تر و هموارتر به نظر برسد .

 نیاسینامید:

نیاسینامید (ویتامین B3) یک ویتامین پایدار است که طیف وسیعی از مزایای موضعی مستند را ارائه می دهد. نیاسینامید به آبرسانی پوست کمک می کند ، هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کند ، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد ، قرمزی و لکه ها را کاهش می دهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. استفاده موضعی نیاسینامید ، باعث کاهش حساسیت ها وقرمزی پوست و ایجاد سلول های سالم پوست و حفظ رطوبت پوست می شود.

دی پنتنول:

پرو ویتامین B5 پیش ساز ویتامین B5 است و قدرت نفوذ بالایی در پوست دارد، که به آن اسید پانتوتنیک نیز می گویند. در محصولات مراقبت پوست از پانتنول به عنوان مرطوب کننده ،نرم کننده ، تسکین دهنده و ضد تحریک کننده استفاده می شود  همچنین به پوست کمک می کند تا سدی در برابر سوزش و از دست دادن آب ایجاد کند . ویتامین B5 به طور موثر به آب متصل می شود و به حفظ و نگهداری رطوبت و نرمی و قابلیت ارتجاعی آن کمک می کند. بر خلاف سایر ترکیبات مرطوب کننده رایج، پانتنول دارای مزیت اضافی است که هم به عنوان مرطوب کننده و هم نرم کننده عمل می کند. هومکتانت ها آب را به پوست جذب و رطوبت را در عمق بافت حفظ می کنند.  علاوه بر حفظ رطوبت در پوست، به تحریک سلول هایی که عملکرد سد پوستی را افزایش می دهند نیز کمک می کند.

عصاره کالاندولا:

عصاره کالاندولا یک ماده گیاهی است که از گل همیشه بهار به دست می آید  و به عنوان  نرم کننده پوست، از بروز خشکی پوست جلوگیری می کند . این ماده همچنین باعث بهبود و کاهش التهاب پوست می شود. گل همیشه بهار یک آنتی اکسیدان طبیعی است که از پوست در برابراشعه ماوراء بنفش نور خورشید و آلودگی ها محافظت می کند.

فلاونوییدهای موجود در عصاره گیاه کالاندولا اثر ضد التهابی دارند. تری ترپنوییدهـای موجـود در این گیـاه دارای اثرات ضـد التهاب و اِدم موضعی می باشد.

کاروتنوییدهای کالاندولا با اثر آنتی اکسیدانی خود باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد شده و کمک به بهبود زخمها می کنند .همچنین این ترکیبات همراه با تانن موجود در گیاه در پیشگیری و بهبود حالت سرخی،ورم و دردناشی از آفتاب سوختگی که در اثر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود موثر گزارش شده است.

سدیم پی سی ای:

Na-PCA شایع ترین عامل مرطوب کننده طبیعی در پوست انسان است. این ماده  قابلیت اتصال آب لایه شاخی پوست را افزایش می دهد و به لایه شاخی پوست  اجازه می دهد به نگهداری آب پوست  در برابر عوامل محیطی کمک کند . سطوح Na-PCA با افزایش سن ، بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و حتی شستن با صابون می تواند کاهش یابد. استفاده موضعی از محصولات آرایشی حاوی Na-PCA باعث آبرسانی به پوست می شود و ثابت شده است که خشکی پوست را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *