اطلاعات مفید, معرفی محصول

انتخاب شامپوی مناسب

یکی از راه های موثر در داشتن موهای زیبا و سالم، انتخاب درست نوع شامپو مصرفی می باشد. اولین قدم برای انتخاب شامپوی مناسب، شناخت نوع و جنس مو است که بر اساس موی چرب، خشک و معمولی دسته بندی می شوند. دومین مرحله تشخیص مشکلات مو از جمله ریزش، شوره، موخوره، موهای آسیب دیده و وز شده می باشد که برند دیترون متناسب با انواع مو و مشکلات رایج آن، شامپوهایی با فرمول های منحصر به فرد در نظر گرفته است.                                      

ویژگی شامپوهای دیترون:

سدیم لوریل سولفات (SLS) و  سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) دو سورفکتانت قوی هستند که با شویندگی بالایی که دارند سبب بروز برخی عوارض از جمله خشکی مو و خارش پوست کف سر می شوند. برند دیترون با حذف این دو ماده مضر و با بهره گیری از شوینده های ملایم علاوه بر پاک کنندگی و تمیز کنندگی کامل مو و پوست کف سر از هرگونه چربی اضافی و آلودگی، از آسیب رساندن به آن جلوگیری می نماید.

شامپوهای مناسب برای موی چرب:

در اطراف فولیکول های مو غددی به نام غدد سباسه وجود دارد که کار این غدد تولید چربی (سبوم) است سبوم تولید شده توسط این غدد سبب نرمی و لطافت مو می شود، حال اگر به دلایل مختلف مانند شرایط محیطی یا استرس و ... میزان تولید این سبوم افزایش یابد باعث چربی بیش از حد مو و پوست سر خواهد شد. پس برای شستشوی مو بهتر است از شامپو مناسب موی چرب استفاده گردد تا علاوه بر پاک کنندگی چربی های اضافی و کنترل ترشح سبوم به تنظیم PH  طبیعی و حفظ رطوبت مو کمک کند.

شامپو مناسب موی چرب دیترون:

این شامپو حاوی عصاره ها و مواد موثر نظیر عصاره لیمو، گزنه و زینک پی سی ای، با تنظیم ترشح چربی پوست سر و شویندگی قوی مانع تجمع چربی ها در پوست کف سر و ساقه مو شده و به کاهش ریزش مو کمک می کند.

شامپو مناسب موهای خشک و آسیب دیده:

بیرونی ترین لایه ساقه مو کوتیکول است که 95% ساختار آن از کراتین می باشد. کراتین نوعی پروتئین است که جزء اصلی آن اسید آمینه سیستئین، نقش مهمی در ساختار مو ایفا می کند زیرا باعث استحکام، صافی و درخشش مو می شود. کوتیکول از مو در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و سبب حفظ رطوبت می شود اما وقتی کوتیکول از بین برود و کراتین مو کاهش یابد دیگر نمی تواند رطوبت را حفظ نماید در نتیجه باعث خشکی و آسیب به مو می شود. عواملی نظیر آب و هوای محل زندگی، ژنتیک، استفاده از وسیله های حرارتی مانند اتو مو و سشوار، رنگ و دکلره کردن باعث خشک و وز شدن و شکنندگی مو می شود. بنابراین باید از شامپوی بدون سولفات برای شستشو استفاده کرد تا علاوه بر تمیز کنندگی ملایم سبب نرم شدن و احیای موی آسیب دیده شود.

شامپو حاوی کراتین دیترون:

این شامپو با شویندگی موثر و ملایم و دارا بودن مواد مرطوب کننده و نرم کننده، بهترین انتخاب برای موهای خشک و وزدار می باشد. پروتئین کراتین با پوشش ساقه مو قسمت های آسیب دیده را احیاء می کند و با کمک ویتامین B5 و گلیسیرین باعث رطوبت رسانی به موهای خشک و آسیب دیده می شود.

شامپو مناسب انواع مو:

موی معمولی و نرمال دارای کوتیکول سالم می باشد که حفظ و جذب رطوبت آن بالاست، همچنین میزان ترشح چربی پوست کف سر تنظیم بوده و باعث نرمی، لطافت و درخشندگی مو می شود پس بنابراین برای سالم ماندن نیاز به مراقبت هایی دارد و باید در انتخاب شامپوی با کیفیت بسیار دقت کرد.

شامپو روزانه حاوی ویتامین B5 دیترون:

این نوع شامپو برای مصرف روزانه و انواع مو بسیار مناسب است، حاوی ترکیباتی نظیر پروتئین جوانه گندم و ویتامین B5 می باشد که با عملکرد موثر و پاک کنندگی ملایم، باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و نرمی مو می شود و با اثر مرطوب کنندگی و آبرسانی بالا موها را احیاء کرده و به آن ظاهری سالم می بخشد.

راه حل برای دو مشکل رایج مو:

دو مشکل رایج مو عبارتند از ریزش مو و شوره سر، که در ادامه شوینده های مناسب برای حل این مشکلات را معرفی می کنیم.

1 . ریزش مو:

ریزش مو دلایل زیادی دارد که باید ابتدا علت آن مشخص شود  تا بتوان از ریزش آن جلوگیری کرد. یکی از دلایل ریزش مو تولید بیش از حد آنزیم 5آلفاردوکتاز می باشد که تستوسترون را به هورمون DHT ( دی هیدرو تستوسترون ) تبدیل می کند. هورمون DHT به گیرنده های آندروژن روی فولیکول های مو متصل شده و با گرفتن مواد مغذی طی یک مکانیسم سبب از بین رفتن فولیکول های مو می شود در نتیجه ریزش مو اتفاق می افتد. دلیل دیگری که می تواند ریزش مو را تشدید کند، ترشح بیش از اندازه سبوم ( چربی طبیعی ) پوست کف سر می باشد. حال با انتخاب و استفاده شامپوی مناسب می توان به کاهش و جلوگیری از ریزش مو کمک کرد.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو دیترون:

شامپو ضد ریزش دیترون حاوی اکتیوها و عصاره های موثر از جمله کافئین، بیوتین، زینک پی سی ای، عصاره گزنه و دم اسب می باشد که باعث تحریک رشد مو و کمک به حفظ سلامت مو و پوست سر می شود و با تنظیم ترشح چربی و بهبود گردش خون در کف سر نقش موثری در کنترل ریزش مو دارد.

2. شوره سر:

شوره سر پوسته هایی است که در اثر تجمع سلول های مرده پوست کف سر در موها ایجاد می شود و همچنین با التهاب و خارش پوست سر همراه است. شوره سر انواع مختلفی مانند شوره خشک و شوره چرب دارد. شوره خشک سفید رنگ و بدون بو است و بر اثر شانه کردن مو به راحتی از سطح پوست سر جدا می شوند و روی لباس و شانه ها می ریزند اما شوره چرب زرد رنگ و بد بو است و به کف سر می چسبد. در حالت طبیعی، مقدار کمی قارچ روی سطح پوست ما زندگی می کنند که منجر به بروز بیماری یا مشکل خاصی نمی شوند، اما اگر رشد کنند و تعدادشان بیشتر شود، شاهد بروز عفونت های قارچی خواهیم بود. علت ایجاد شوره سر معمولا وجود قارچی به نام مالاسزیا می باشد که علاوه بر تغذیه از چربی پوست سر سبب تحریک تولید بیشتر سلول های پوستی می شود. عفونت قارچ سر، شرایطی است که که می تواند افراد در هر رده سنی را درگیر کند، اما عمدتا در نوجوانان شاهد بروز آن هستیم. در این بیماری، قارچ ها به پوست و فولیکول های مو حمله می کنند و منجر به بروز علائمی مانند احساس خارش و پوسته پوسته شدن کف سر می شوند.  

شامپو ضد شوره دیترون:

این شامپو حاوی ترکیبات قوی ضد شوره زینک پیریتیون، سالیسیلیک اسید، کلیمبازول و عصاره بابونه و نعنا فلفلی می باشد که علاوه بر از بین بردن قوی ترین شوره ها، خارش پوست سر را رفع کرده و با تحریک سلول های فولیکول مو در جلوگیری از ریزش مو موثر می باشد.

روش استفاده از شامپو ها:

موها را خیس نمایید سپس میزان کافی از شامپو را روی مو و پوست سر ماساژ دهید و بعد آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *