معرفی محصول

معرفی تونر مناسب پوست چرب بیتروی

تونر چیست؟

تونر محصولی است که پس از شستشو و تمیز کردن پوست  برای حفظ رطوبت، نرمی، تنظیم PH و شادابی پوست استفاده می شود. تونرها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ترمیم کننده ها، مواد مغذی و تنظیم کننده چربی پوست می باشند. همچنین تونر به جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی نظیر کرم ها و سرم های پوست (کرم ضد چروک، سرم ویتامین C، کرم آبرسان و …) کمک می کند و قدرت نفوذ پذیری آن ها را افزایش می دهد. استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شود، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش را نیز از پوست‌تان پاک می‌کند. از دیگر خواص تونر محرک بودن آن در جریان خون رسانی به عروق پوستی است که احساس خنکی مطبوعی روی سطح پوست ایجاد می‌کند و  باعث  دفع سموم  و پاکسازی و طراوت زیبایی پوست خواهد شد.

فواید استفاده از تونر صورت در برنامه مراقبت از پوست:

تمیز شدن منافذ پوست

ذرات گرد و غبار، آلاینده‌های موجود در هوا  ، کرم پودر، پنکک و دیگر لوازم آرایشی در میان منافذ پوست صورت نفوذ می‌کنند و حتی با شستشوی صورت هم از بین نمی‌روند. تونر به این منافذ وارد شده و آلودگی‌ها را خارج میکند و به تنفس بیشتر پوست کمک میکند.

شفاف شدن پوست صورت

تونر صورت به علت اینکه ذرات ریز آلوده کننده را از درون منافذ پاک می‌کند، باعث شفاف شدن پوست می‌شود. زمانی که از تونر بر روی پوست صورت استفاده میشود، چربی‌های ترشح شده از منافذ باز پوست هم از بین می‌رود و منافذ جمع‌تر می‌شوند.

تنظیم PH پوست

شوینده‌های صورت که ممکن است صابون و یا فوم باشند، میزان اسیدیته پوست را تغییر می‌دهند و این تونر صورت است که به متعادل کردن آن کمک می‌کند. در واقع بسیاری از شوینده‌های صورت و پاک‌کننده‌ها، دارای خاصیت قلیایی هستند و با استفاده مکرر پوست را از حالت اسیدی طبیعی‌اش، خارج می‌کنند. همین نکته باعث می‌شود برای تنظیم مجدد اسیدیته، چربی بیشتری از درون منافذ پوست ترشح شود و آنچه بر روی صورت نمایان می‌شود، پوستی چرب خواهد بود. ولی تونر به دلیل داشتن PHمناسب پوست ، این مشکل را برطرف کرده و اسیدیته را تنظیم می‌کند.

آبرسانی به پوست صورت

تونرها آبرسان پوست هستند و موجب به دام افتادن رطوبت می‌شوند و در نهایت به عنوان یک لایه محافظ در برابر ذرات آلوده‌کننده و گرد و غبار هوا از پوست محافظت می‌کنند.

کوچک کردن منافذ پوست

تونر باکوچک کردن سایز  منافذ پوست ،نفوذ آلودگی و ذرات ناخالص به پوست را کاهش می‌دهد.

انتخاب تونر مناسب با توجه به نوع پوست

زمانی می‌توان از تونر خریداری شده انتظار نتیجه ایده ال را داشت که با توجه به نوع پوست و البته نیازهای پوستی تهیه شده باشد. پوست‌های چرب با تونرهای مخصوص لایه‌برداری می‌شوند وچربی اضافی را پاک کرده  و در عین حال پوست تحریک شده را آبرسانی و آرام می کند و منافذ پوست را کاهش می دهد . پوست‌های خشک هم با استفاده از تونر مخصوص، بیشتر رطوبت رسانی می‌شوند.

محلول پاک کننده(تونر) مناسب پوست چرب بیتروی

محلول پاک کننده مناسب پوست چرب بیتروی(تونر):

تونر پوست چرب بیتروی مناسب پوست هایی است که مستعد آکنه می باشند و ضمن لایه برداری ملایم پوست، با دارا بودن ترکیبات آنتی باکتریال و تنظیم کننده چربی پوست نظیر سالیسیلیک اسید، روغن درخت چای و زینک پی سی ای، پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و با بستن منافذ پوست از ایجاد آکنه جلوگیری می کند . وجود عصاره آرامبخش بابونه و ترکیبات مرطوب کننده سبب ایجاد نرمی و لطافت در پوست می شود .

ترکیبات موثر تونر مناسب پوست چرب بیتروی:

سالیسیلیک اسید ( Salicylic Acid ) :

افرادی که پوست چرب و مختلط  دارند یا مستعد جوش و آکنه هستند  ، به دلیل چربی پوست سلول های مرده به راحتی از سطح پوست جدا نشده و گاهی درون منافذ به دام افتاده و در ترکیب با چربی پوست ماده غلیظی را تشکیل می دهند که باکتری مولد آکنه از آن تغذیه می کند . سالیسیلیک اسید دارای اثر لایه برداری ملایم و محلول در چربی است که با حل کردن چربی های موجود در دیواره منافذ پوست، سلول های مرده موجود در این منافذ را جدا کرده و مانع ایجاد جوش می شود، همچنین باعث ایجاد پوستی روشن و شفاف می شود .

به طور کلی خواص سالیسیلیک اسید برای پوست عبارت است از:

  • لایه برداری ملایم
  • روشن کننده پوست
  • از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه به دلیل خاصیت اسیدی
  • تحریک تولید کلاژن و جوان سازی پوست
  • کاهش قرمزی و التهاب پوست

روغن درخت چای ( Tea Tree Oil ):

روغن درخت چای ، از برگهای Melaleuca alternifolia با روش  تقطیربدست می آید وحاوی مواد مختلفی است. برای مثال terpinen-4-ol که می‌تواند برخی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را ازبین ببرد که آنتی باکتریال است و ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی ایده‌آلی است. ، بنابراین غیر سمی ، به راحتی در دسترس ، زیست تخریب پذیر و زیست سازگار است. مکانیسم عمل روغن درخت چای را اختلال در سدهای غشای پلاسمایی برای یون ها و مولکول های کوچک به واسطه ترکیبات فعال موجود در روغن درخت چای به نام مونوترپن ها می دانند ، روغن درخت چای علاوه بر خاصیت ضد میکروبی ، اثر ضد التهابی دارد.این روغن از عفونت جلوگیری می‌کند و در درمان آکنه پوست مؤثر است همچنین التهاب را کاهش داده و باعث کاهش و از بین رفتن جوش می شود.

زینک پی سی ای ( Zinc PCA ) :

نمک روی یا زینک پیرولیدون  کربوکسیلیک اسید که به عنوان ماده نرم کننده استفاده می شود زینک پی سی ای یک هموکتانت طبیعی و تنظیم کننده سبوم است و علاوه بر خاصیت آبرسانی باعث کاهش التهابات ناشی از آکنه می شود .                        

عصاره بابونه ( Chamomile Extract ):

گل بابونه از خانواده کاسنیان، گروهی از گل‌هایی شبیه گل مینا است. بابونه دارای خواصی چون ضدالتهاب، ضدقارچ، آنتی‌باکتریال و ضدعفونی کننده برای پوست دارد. طبق مطالعات انجام شده، این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و اسانس‌های روغنی بوده و برای پوست‌های حساس مناسب است و به واسطه خنثی کردن رادیکال‌های آزاد به کاهش تحریک‌های پوستی کمک می‌کندخواص گیاه بابونه به سبب خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌باکتریال خود، که حاصل وجود ترکیباتی چون آلفابیزابولول، فلاونوئیدها و کامازولن است، بر کاهش آکنه تأثیر دارد.ماده آلفابیزابولول تأثیر مثبت درمانی در کاهش التهاب پوست در موضع استفاده‌ شده دارد. اثرات ضدالتهابی عصاره این گیاه برای رفع آکنه در تحقیقی متمرکز مورد بررسی قرار گرفت که در همه موارد کامازولن از جمله ترکیبات مؤثر در فعالیت ضدالتهابی عصاره بابونه نشان داده شد.استفاده از عصاره طبيعى گیاه بابونه عمق منافذ را پاک نموده و پوستی ابریشمی و نرم به ارمغان مى آورد. همچنین التیام بخش و تسكين دهنده پوستهای حساس می باشد. و برای پوستهای مستعد جوش نیز بسیار موثر می باشد.

نیاسینامید ( Niacinamide ):

نیاسینامید یا ویتامین B3 با بهبود عملکرد سد دفاعی پوست و آبرسانی موثر به کاهش سایز منافذ پوست و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کرده، درتنظیم ترشح سبوم، درمان آکنه و رفع قرمزی و التهابات ناشی از آن موثر بوده و با رفع استرس اکسیداتیو (مهار رادیکال های آزاد) و تحریک تولید پروتیین های ضروری پوست علاوه بر افزایش الاستیسیته و سفتی پوست به کاهش اثرات پیر پوستی کمک می کند. 

نحوه مصرف محلول پاک کننده پوست چرب بیتروی:  

ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب بشویید سپس مقداری از تونر پوست چرب بیتروی را به پنبه یا پد آرایشی آغشته نمایید و به آرامی روی پوست صورت بمالید. (بدون نیاز به شستشو با آب)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *