اطلاعات مفید, روش های استفاده

چهار قدم تا پوست شفاف

سلامت و شفافیت پوست یکی از عوامل مهم زیبایی آن می باشد. در طول روز پوست به دلیل قرار گرفتن در برابر عوامل محیطی  و نور خورشید آسیب می بیند، همچنین عوامل دیگری مانند کمبود خواب، استرس، افزایش سن، مصرف برخی از داروها، رژیم غذایی و استفاده از لوازم آرایش همگی در زیبایی و شفافیت پوست موثر هستند و باعث کدر و دهیدراته شدن پوست می شوند.

برای شفاف و شاداب شدن پوست چه کارهایی باید انجام دهیم؟

1- داشتن تغذیه سالم و خوردن آب کافی به سلامت و شفافیت پوست کمک می کند.

2- داشتن خواب کافی و به موقع یکی از مواردی می باشد که در حفظ شفافیت و شادابی پوست تاثیر بسزایی دارد.

3- انجام یک روتین روزانه پوستی می تواند به پاکسازی کامل پوست و در نتیجه به تسریع روند کلاژن سازی کمک کرده و سلامت و زیبایی پوست را بازیابی کند.

4- استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشید می تواند از ایجاد لک های پوستی و رادیکال های آزاد جلوگیری کند.

روتین پوستی چیست؟

از آنجا که پوست صورت برای این که زیبایی و شفافیت خود را حفظ کند نیاز به مراقبت دارد، بنابراین به برنامه ای که برای مراقبت از پوست به صورت روتین روزانه انجام می شود، روتین پوستی می گویند. هدف از روتین روزانه پوست، آماده کردن آن برای مواجه شدن با محرک های محیطی و محافظت از آن در برابر نور خورشید می باشد، همچنین می توان به بازسازی و ترمیم پوست کمک کرد، در واقع با یک روتین روزانه درست و مناسب، آلودگی ها و سلول های مرده پوست کاملا پاکسازی شده و سلول های جدید جایگزین سلول های آسیب دیده می شوند و در نتیجه با آبرسانی و افزایش روند کلاژن سازی می توان به جوانسازی و شفافیت پوست کمک کرد.

چهار قدم تا پوست شفاف:

روتین روزانه پوست معمولا به ترتیب موارد زیر می باشد :

1- پاک کردن صورت با میسلارواترها:                                                                                                                                                                                       

در اولین مرحله ابتدا باید مواد آرایشی روی صورت را توسط میسلار واترها کاملا پاک کنید.در صورت نداشتن آرایش نیازی به این مرحله نیست.

برند دیترون با در نظر گرفتن انواع پوست، میسلار واترها را در سه نوع مناسب پوست چرب، خشک و نرمال دسته بندی کرده است. میسلار واتر یک محصول پاک کننده بر پایه آب که حاوی مولکول های محلول در آب به نام میسل ( یعنی ذرات لیپیدی پاک کننده که به صورت سوسپانسیونی در آب معلق شده اند) تشکیل شده است .

این خاصیت میسلار واتر برای پاک کردن آرایش ، پاکسازی صورت از چربی اضافه و آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد و بدون ایجاد التهاب و خشکی پوست را تمیز و آبرسانی می کند.

این محصول حاوی عصاره های گیاهی می باشد که به شادابی ، لطافت و شفافیت پوست کمک می کند. بعد از استفاده از میسلار واتر نیاز به شستن با آب نیست و این محصول کاملا جذب پوست می شود، پس به عنوان یک محلول پاک کننده آرایش (حتی ضد آب) ، آلودگی و مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده:

پنبه یا پد آرایش پاک کن را به محلول آغشته نمایید، سپس با حرکت دورانی آن را بر روی پوست صورت بمالید تا زمانی که مواد آرایشی کاملا پاک شوند.

2- شستن صورت با شوینده مخصوص پوست:

 اگر چه پس از پاک کردن با میسلار واتر ها نیازی به شستشو نیست ولی برای پاکسازی کامل و انجام روتین روزانه، می توانید صورت را با شوینده مناسب پوست خود بشویید. برای این مرحله می توان از ژل های شوینده مناسب پوست و یا فوم ها کمک گرفت.

ژل شستشوی صورت حاوی ویتامین C:

ژل شستشوی ویتامین C بیتروی با فرمولاسیون قوی، منافذ پوست را از آلودگی های محیطی و مواد آرایشی پاک کرده و باعث افزایش رطوبت در پوست می گردد . وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان های گیاهی در این محصول نظیر آرنیکا، جینسینگ، ریحان و سنجد دریایی،  از پوست در مقابل اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث افزایش شفافیت در پوسـت می گردد . همچنین عصاره خیار موجود در محصول از التهابات و خشکی پوست جلوگیری می نماید.

ژل شستشوی صورت مناسب پوست خشک و حساس:

ژل شستشوی صورت بری بیت حاوی ترکیبات موثری مانند عصاره توت سیاه، کالاندولا، آلوئه ورا، روغن جوجوبا و اوره می باشد که باعث رفع التهاب و افزایش رطوبت و نرمی پوست می گردد . عصاره توت سیاه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان قوی، مانند سدی  در برابر عوامل مخرب آسیب زا عمل می کند . شوینده های ملایم موجود در این محصول پوست صورت را از هرگونه آلودگی محیطی پاک کرده و از باکتری های مفید پوست محافظت می کند.

ژل شستشوی صورت حاوی سالیسیلیک اسید 2% و هیالورونیک اسید:

ژل شستشوی صورت بیتروی حاوی ترکیبات موثر مانند سالیسیلیک اسید، هیالورونیک اسید و نیاسینامید می باشد که با لایه برداری و تنظیم ترشح چربی پوست، مانع از ایجاد آکنه می شود . این محصول فاقد سولفات و مواد صابونی بوده و با استفاده از شوینده های ملایم، پوست را از هرگونه آلودگی و چربی اضافی تمیز نموده و هیالورونیک اسید موجود در این محصول به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست کمک می کند و به آن نرمی، لطافت و شفافیت می بخشد.

نحوه استفاده:

مقدار کمی از ژل را روی صورت مرطوب ماساژ داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید .

فوم شستشوی مناسب پوست های چرب مستعد آکنه:

فوم های ضد آکنه بیتروی و دیترون نیز شوینده هایی بسیار مناسب برای پوست های چرب، مختلط، مستعد به آکنه و مبتلا به آکنه می باشد که حاوی ترکیبات بسیار موثراند.  عصاره های گیاهی موجود در فوم باعث تنظیم ترشحات چربی پوست می شود.  این محصول علاوه بر قدرت پاک کنندگی بسیار بالای مواد آرایشی، آلودگی های محیط و چربی اضافی پوست سبب لایه برداری ملایم در آن شده و از تکثیر و رشد باکتری های مولد آکنه جلوگیری می نماید.

نحوه استفاده:

مقدار کافی از فوم ضد آکنه را روی پوست مرطوب خود ماساژ دهید و بعد از 1 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. قبل از مصرف محصول را خوب تکان دهید.

3- متعادل سازی پوست:

بعد از شستن صورت معمولا  PH پوست تغییر می کند، در این مرحله با استفاده از تونر PH پوست را به حالت طبیعی اولیه باز می گرداند. همچنین به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و باقی مانده ذرات آلودگی، گرد و غبار، مواد آرایشی و چربی اضافی را از لایه های زیرین پوست بیرون می کشد و باعث تمیزی کامل آن می شود. تونرها با پاکسازی عمیق پوست به تنظیم و کنترل ترشح چربی در پوست های چرب و مختلط کمک می کند و با خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی از خشکی، قرمزی و التهاب آن جلوگیری می نماید.

محلول پاک کننده مناسب پوست چرب (تونر):

تونر پوست چرب بیتروی مناسب پوست هایی است که مستعد آکنه می باشند و ضمن لایه برداری ملایم پوست، با دارا بودن ترکیبات آنتی باکتریال و تنظیم کننده چربی پوست نظیر سالیسیلیک اسید، روغن درخت چای و زینک پی سی ای، پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و با بستن منافذ پوست از ایجاد آکنه جلوگیری می کند . وجود عصاره آرامبخش بابونه و ترکیبات مرطوب کننده سبب ایجاد نرمی و لطافت در پوست می شود.

محلول پاک کننده مناسب پوست خشک (تونر):

تونر مناسب پوست خشک بیتروی انتخاب مناسبی جهت پاکسازی عمقی پوست صورت می باشد که علاوه بر متعادل سازی PH پوست با دارا بودن ترکیبات آبرسان نظیر سدیم هیالورونات و عصاره آلوئه ورا، مانع از ایجاد خشکی پوست می گردد. همچنین وجود ترکیباتی نظیرعصاره کالاندولا و آلانتوئین در رفع التهابات و حساسیت های پوستی موثر است.

محلول پاک کننده  برطرف کننده آلودگی پوست (تونر):

تونر ضد آلودگی بیتروی دارای ترکیبات آنتی اکسیدان و آبرسان قوی نظیر عصاره چای سبز، عصاره جلبک دریایی، تری هالوز، سدیم هیالورونات و مخلوط ویتامین ها می باشد که از پوست در برابر ذرات مضر گرد و غبار و رادیکال آزاد محافظت کرده و ضمن پاکسازی، حفظ PH و سد طبیعی پوست، حس فوق العاده تمیز و دلپذیری به پوست می دهد.

نحوه استفاده:  

ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب بشویید سپس مقداری از تونر ضد آلودگی بیتروی را به پنبه یا پد آرایشی آغشته نمایید و به آرامی روی پوست صورت بمالید. (بدون نیاز به شستشو با آب)

4- استفاده از کرم ها و سرم های مراقبتی پوست:

مرحله بعدی که مرحله مهمی از مراحل روتین پوست به حساب می‌آید استفاده از کرم ها و سرم های مراقبتی و درمانی مانند   کرم ها و سرم های ضد چروک، آبرسان، لایه بردار، روشن کننده و شفاف کننده می باشد که در این مرحله با جذب سریع و نفوذ به لایه های عمقی پوست اثر زیادی دارند و به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و باعث آبرسانی، بازسازی و ترمیم پوست می شود.

سرم مناسب پوست های دارای چروک:

سرم ضد چروک بیتروی با فرمولاسیون قوی و بافتی سبک حاوی مواد آنتی اکسیدان، کلاژن ساز و رطوبت رسان نظیر رتینیل پالمیتات، ویتامین C، ویتامین F و هیالورونیک اسید می باشد که با جذب سریع، مهار رادیکال های آزاد و آبرسانی عمقی، سبب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست شده و به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک کرده و در نتیجه باعث یکنواخت شدن رنگ پوست، نرمی، شادابی و جوانسازی پوست می شود.

نحوه استفاده:

هر شب 4 تا 5 قطره از سرم ضد چروک بیتروی را بر روی پوست تمیز صورت ماساژ دهید تا جذب شود. قبل از مصرف محصول را خوب تکان دهید .

سرم حاوی ویتامین C 20% (سرم C20):

سرم C20 بیتروی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و رطوبت رسان قوی نظیر فرم پایدار ویتامین C و هیالورونیک اسید می باشد که از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت کرده و با کمک به افزایش تولید کلاژن باعث ایجاد استحکام، روشن شدن، لطافت و شادابی در پوست می شود و در نتیجه سبب کاهش و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، افتادگی پوست و لک های پوستی می شود.

نحوه استفاده:

روزانه 1 الی 2 بار 4 تا 5 قطره از سرم را بر روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید تا جذب شود. قبل از مصرف محصول را خوب تکان دهید.

کرم ضد چروک:

کرم ضد چروک بیتروی حاوی ویتامین C و عصاره های موثر در زمینه جوانسازی پوست می باشد .  این کرم با رطوبت رسانی عمقی و دارا بودن مواد آنتی اکسیدان و تحریک کننده سنتز کلاژن، باعث کاهش چین و چروک پوست شده و پوستی صاف و سالم ایجاد می نماید.

نحوه استفاده:

روزی 2 بار مقداری از کرم ضد چروک بیتروی را روی پوست تمیز خود قرار داده سپس ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

کرم ضد لک و روشن کننده:

کرم ضد لک بیتروی حاوی کمپلکس قوی از ترکیبات آنتی اکسیدان و روشن کننده پوست می باشد که با کاهش تولید ملانین(رنگدانه ای در پوست که به آن رنگ قهوه ای می بخشد) موجود در پوست باعث روشن شدن لک های به وجود آمده می شود. همچنین با روشن ساختن نواحی تیره پوست ظاهری یکنواخت و درخشان به پوست می بخشد.

نحوه استفاده:

هر شب مقداری از کرم ضد لک بیتروی را به صورت موضعی بر روی لک ها یا نواحی تیره پوست قرار داده و ماساژ دهید . برای تاثیر بیشتر، در زمان استفاده از کرم ضد لک بیتروی از مواجهه با نور خورشید خودداری گردد و از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

کرم آبرسان مناسب پوست چرب:

کرم آبرسان مناسب پوست چرب بیتروی حاوی کمپلکس آبرسان قوی نظیر اوره، سدیم هیالورونات، اسید آمینه سرین و تری هالوز می باشد که باعث تامین رطوبت و تثبیت آن در پوست می شود . همچنین روغن جوجوبا و عصاره چای سبز موجود در محصول موجب تنظیم ترشحات چربی پوست می گردد. این محصول برای رفع خشکی و التهابات ناشی از درمان های موضعی و خوراکی آکنه بسیار مناسب می باشد.

نحوه استفاده:

کرم آبرسان پوست چرب بیتروی را روزی 2 بار روی پوست صورت استفاده نمایید.

کرم دور چشم (ضد چروک):

کرم دور چشم بیتروی با دارا بودن فرمولاسیون جامع و قوی، حاوی کمپلکس قوی آبرسان، عصاره های گیاهی و ترکیباتی است که باعث افزایش گردش خون، تسریع روند کلاژن سازی و کاهش چروک دور چشم می شود.

نحوه استفاده:

هر شب مقدار کافی از کرم را با دست بر روی پوست تمیز دور چشم قرار داده، سپس با حرکات ضربه ای ملایم با نوک انگشتان نسبت به جذب بهتر کرم اقدام نمایید.

نکته: توجه داشته باشید که هنگام خروج از منزل، استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب، به منظور محافظت پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید و رادیکال های آزاد، به روتین روزانه اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *