اطلاعات مفید, روش های استفاده

خواص روغن آرگان برای پوست

امروزه استفاده و بهره گیری از روغن ها و عصاره های گیاهی در محصولات مراقبتی پوست و مو اهمیت زیادی دارد، زیرا از خواص و اثردهی بالایی برخوردار هستند.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان به دلیل دارا بودن خواص زیاد یکی از روغن های پر مصرف در صنعت آرایشی و بهداشتی می باشد. روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان در مراکش استخراج شده و پس از تصفیه به سراسر جهان فرستاده می شود.

این روغن حاوی اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک (امگا 9) و اسید لینولئیک (امگا 6)، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان و ویتامین E می باشد.

خواص روغن آرگان برای پوست:

مرطوب کننده و آبرسان:

روغن آرگان به دلیل سبک بودن سریع جذب پوست می شود و آن را آبرسانی و تغذیه می کند و با بهبود احتباس آب در پوست، برای مدت طولانی آن را مرطوب نگه می دارد. لازم به ذکر است این ماده طبیعی دارای خاصیت تنظیم کننده سبوم پوست می باشد و به همین دلیل چربی ناخوشایندی بر روی پوست باقی نمی گذارد.

ضد التهاب:

روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که هر دو به کاهش علائم تعدادی از مشکلات پوستی مختلف از جمله پسوریازیس و روزاسه کمک می کند. همچنین این روغن از سد پوست محافظت  می کند و بافت کلی پوست را بهبود می بخشد.

خاصیت جوان سازی پوست:

روغن آرگان با نرم و لطیف کردن پوست خاصیت ارتجاعی را افزایش داده و باعث جلوگیری و کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست می شود.

بهره گیری از روغن آرگان در محصولات پوستی:

از روغن آرگان اغلب در مواد تشکیل دهنده انواع کرم های مراقبتی پوست به خصوص در کرم های مرطوب کننده استفاده می شود.

کرم های حاوی روغن های آرگان:

کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست بیتروی و دیترون:

کرم مرطوب کننده دیترون غنی شده با عصاره ها و روغن های طبیعی است که پوست را نرم و تغذیه می کند و از آن در برابر خشکی و اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت کرده و پوست را شاداب می کند. روغن آرگان با رطوبت رسانی به پوست و تنظیم ترشح چربی آن باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و نرمی در پوست می شود و به جلوگیری و رفع خطوط ریز پوست کمک می کند. همچنین این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که از اثرات مخرب رادیکال آزاد جلوگیری می کند.

کرم مرطوب کننده حاوی روغن آرگان:

کرم مرطوب کننده حاوی روغن آرگان دیترون با بافتی سبک دارای اثرات نرم کنندگی بالا، رطوبت رسانی قوی و جذب سریع می باشد که باعث رفع التهاب و خشکی پوست می شود. این روغن با حفظ رطوبت سبب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

کرم آبرسان مناسب پوست خشک:

کرم آبرسان پوست خشک بیتروی به بازسازی و محافظت از پوست می پردازد. این محصول حاوی سدیم هیالورونات است که به سرعت جذب پوست می شود و به آبرسانی عمیق پوست کمک می کند . همچنین روغن آرگان و آووکادو دراین کرم باعث ایجاد نرمی و لطافت پوست شده و در کنار ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد التهاب و مرطوب کننده نظیر پروویتامین B5 و اوره از ایجاد خشکی پوست جلوگیری می کند.

روش مصرف:

روزی 2 بار مقداری از کرم را روی پوست خود ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *